İŞLETME FAKÜLTESİ
KALİTE İÇ DEĞERLENDİRME KONSOLİDE RAPORU 2023
Eğitim ve Öğretim
- Program Tasarımı, Değerlendirmesi ve Güncellenmesi
- Programların tasarımı ve onayı
İşletme Fakültesi bölüm ve ilgili ABD programlarının tasarımı esnasında, programın amaçları, çıktıları, çıktıların nasıl gerçekleşeceği, yeterlilik ders matrisleri TYÇÇ, Bologna kapsamı, üniversitemiz “Yaşar Üniversitesi Ön Lisans, Lisans, Lisansüstü Eğitimde Bölüm ve Program Açma Müfredat Güncelleme Yönergesi” kapsamında hazırlanmaktadır. Bu doğrultuda, lisans ders/müfredat (kısıtlı/kapsamlı) müfredat değişiklik önerileri ilgili Bölüm Başkanlığı, İşletme Fakültesi Fakülte Kurulu akabinde Eğitim Komisyonu ve Senato olurlarıyla nihayetlenmektedir. Lisansüstü programlarda ise, ilgili değişiklik ile program açma önerileri ABD, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Enstitü Kurulu akabinde Eğitim Komisyonu ve Senato olurlarıyla nihayetlenmektedir.
Müfredatlara ilişkin bilgiler ayrıca bölüm erişim sayfalarında Türkçe/İngilizce dillerinde açık erişimle yayınlanmıştır. Program tasarımı esnasında, sektör yapısı, yurtiçi/yurtdışı diğer üniversitelerin müfredat yapıları da gözetilmiştir. Program yeterlilikleri belirlenirken ise, kurumun misyon-vizyonu göz önünde bulundurulmuştur. Öğrenme çıktılarının ve gerekli öğretim süreçlerinin yapılandırılmasında bölümler bazında ilke ve kurallar bulunmaktadır. Her programın (lisans, yüksek lisans ve doktora) öğrenme çıktıları program özelinde belirlenmiştir. Program düzeyinde yeterliliklerin hangi eylemlerle kazandırılabileceği (yeterlilik-ders-öğretim yöntemi matrisleri) belirlenmiştir.
- Programın ders dağılım dengesi
Programın ders dağılımına ilişkin ilke, kural ve yöntemler tanımlıdır. Bölüm içi ders dağılımında öğretim elemanlarının uzmanlık alanları ve iş yükleri gözetilir. Öğretim elemanlarının akademik unvanlarına ve idari yüklerine bağlı olarak Rektörlük tarafından belirlenen iş yükleri esas alınarak ders görevlendirmeleri gerçekleştirilmektedir. Öğretim programı (müfredat) yapısı zorunlu-seçmeli ders, alan-alan dışı ders dengesini gözetmektedir. Öğrencilere kültürel derinlik ve farklı disiplinleri tanıma imkânı vermektedir. Ders sayısı ve haftalık ders saatleri öğrencinin akademik olmayan etkinliklere de zaman ayırabileceği şekilde düzenlenmiştir. İlaveten ders dağılım dengeleri (zorunlu, alan/fakülte/üniversite seçmeli dersleri) gerek YÖK çerçeve yönetmeliği gerekse üniversitemiz lisans müfredat yalınlaştırma kurallarıyla uyumlu şekilde oluşturulmuştur.
İşletme Fakültesi Bölümü Lisans ve ilgili ABD Lisansüstü Programları aşağıda yer almaktadır:
- Ekonomi Bölümü/ABD Lisans ve Lisansüstü Programları
Aşağıda yer alan Ekonomi lisanüstü programlarına ilaveten “Döngüsel Ekonomi ve Sürdürülebilirlik Yüksek Lisans Programı” açmaya yönelik müfredat tasarımı ve ders geliştirme çalışmalarımız devam etmekte olup, programın ders dağılım dengesi yukarıda belirtilen esaslar doğrultusunda oluşturulmuştur .
Ekonomi Lisans Programı
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=22&curSunit=401147
Ekonomi İngilizce Tezli Yüksek Lisans Programı: https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=50&curSunit=401183
Ekonomi İngilizce Doktora Programı: https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=50&curSunit=401268
Ekonomi Türkçe Tezsiz Yüksek Lisans Programı: https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=50&curSunit=401185
- İşletme Bölümü/ABD Lisans ve Lisansüstü Programları
İşletme Bölümünde/ABD alan farklılıklarına göre yeterliliklerin hangi eğitim türlerinde (örgün, karma, uzaktan) kazandırılabileceği tanımlıdır.
İşletme Lisans Programı: https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=22&curSunit=401148#
İşletme İngilizce Tezli Yüksek Lisans Programı: https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=50&curSunit=401247#
İşletme Türkçe Tezli Yüksek Lisans Programı: https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=50&curSunit=401246#
İşletme İngilizce Doktora Programı: https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=50&curSunit=401245#
İşletme Türkçe Doktora Programı: https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=50&curSunit=401244#
İşletme İngilizce Tezli Yüksek Lisans Programı: https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=22&curSunit=401148#
- Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü/ABD Lisans ve Lisansüstü Programları
Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü/ABD öğrencileri ekonomi, işletme gibi disiplinler arası dersler alarak çok fonksiyonlu bireyler haline gelirken, uluslararası ticaret, dış ticaret yönetimi, kurumsal finansman, finansal risk yönetimi, yatırım analizi ve portföy yönetimi gibi zorunlu mesleki dersleri alarak da mesleki altyapılarını oluşturmaktadır. Uluslararası ve küresel ölçekte iş yapan şirketlerde ihtiyaç duyulacak yabancı dil bilgisi de iki farklı yabancı dil eğitimi verilerek sağlanmaktadır.
Uluslararası Ticaret ve Finansman Lisans Programı:
Uluslararası Ticaret ve Finansman Tezli İngilizce Yüksek Lisans Programı:
https://intfmawt.yasar.edu.tr/
Uluslararası Ticaret ve Finansman Tezsiz İngilizce Yüksek Lisans Programı:
https://intfmawot.yasar.edu.tr/
Uluslararası Ticaret ve Finansman Tezsiz Türkçe Yüksek Lisans Programı:
https://intfyltezsiz.yasar.edu.tr/
Finans Doktora Programı:
- Lojistik Yönetimi Bölümü/ABD Lisans ve Lisansüstü Programları
Lojistik Yönetimi Bölümü gelişen teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğrencilerinin bu değişen ve gelişen dünyaya uyum sağlaması amacıyla programını sürekli yenilemekte ve güncellemektedir. Bu doğrultuda Lojistik Yönetimi Bölümü 2018 yılından itibaren CANİAS IAS firması ile iş birliği yaparak sertifikalı ERP eğitimini öğrencilerine vermeye başlamıştır. Lojistik Yönetimi Bölümü öğrencileri, son senelerinde iki yarıyıl boyunca Bitirme Projesi dersini almak zorundadır. Öğrenciler Bitirme Projesi dersi kapsamında kendilerine atanan akademik danışman hocalarıyla birlikte sektörde iş birliği içinde olunan firmalardan birinin bir sorununu iki yarıyıl boyunca önce belirlemeye sonrasında ise çözmeye çalışmaktadır. Öğrenciler, firmaların gerçek hayatta karşılaştıkları sorunları, öğrenim hayatları boyunca edindikleri teorik bilgiyi kullanarak nasıl çözüleceğini uygulamalı olarak deneyimlemektedir. Ayrıca Lojistik Yönetimi Bölümü öğrencileri bölümden mezun olmadan önce üretim ya da lojistik firmalarında 22 iş günü zorunlu stajlarını tamamlamak zorundadır. Öğrenciler, zorunlu sektörel staj uygulamaları ile iş yaşamını daha yakından tanıma, teorik ve pratiği birleştirme fırsatı bulmaktadır. Bunların yanı sıra öğrenciler yurt dışı eğitim programları sayesinde dillerini geliştirme, farklı kültürleri tanıma, farklı bakış açıları kazanma ve bu sayede iş hayatına rakiplerinden önde başlama fırsatı yakalayabilirler.
Bu doğrultuda, Lojistik Yönetimi Bölümü öğrencileri disiplinler arası dersler alarak çok fonksiyonlu bireyler haline gelirken, Lojistik Yönetimi Bölümü sektöründe artan uluslararası rekabet koşullarında öğrencilerine analitik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazandırarak onları ulusal ve uluslararası firmalarda karşılaşılan tedarik zinciri ve lojistik problemlerine etkin çözümler üretebilen yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinen, teknolojideki gelişmeleri izleyen ve edindiği bilgi birikimini iş hayatına aktaran yönetici adayları olarak başarılı bir lojistik kariyerine hazırlamayı hedeflemektedir.
Lojistik Yönetimi Lisans Programı
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=tr&curSunit=401150
Uluslararası Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (İngilizce/Tezli)
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401222
Uluslararası Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (İngilizce/Tezsiz)
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401223
Uluslararası Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Türkçe/ Tezsiz)
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=tr&curSunit=401225
Lojistik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli/İngilizce)
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401202
Lojistik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz/İngilizce)
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401203
- Ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu
Derslerin öğrenme kazanımları (karma ve uzaktan eğitim de dahil) tanımlanmış, program çıktıları ile ders kazanımları eşleştirmesi oluşturulmuş ve ders tanıtım formlarında ilan edilmiştir. Kazanımların ifade şekli öngörülen bilişsel, duyuşsal ve devinimsel seviyeyi açıkça belirtmektedir. Ders tanıtım formlarında her derse ait öğrenme çıktıları ve bunların program çıktıları ile uyumu gösterilmiştir. Öğrenci Bilgi Sistemi ve çevrimiçi öğretim platformu üzerinden ilgili dersin tanıtım formuna ulaşılabilmektedir.
- İşletme Fakültesi Bölümleri ve ilgili ABD Program Yeterlilikleri
Ekonomi Bölümü/ABD
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progLearnOutcomes.aspx?lang=tr&curSunit=401147
https://ba.yasar.edu.tr/programlar/yuksek-lisans/program-yeterlilikleri-2/
İşletme Bölümü/ABD
(https://ba.yasar.edu.tr/programlar/yuksek-lisans/program-yeterlilikleri-2/
Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü/ABD
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progLearnOutcomes.aspx?lang=en&curSunit=30502
Lojistik Yönetimi Bölümü/ABD
https://lm.yasar.edu.tr/program-yeterlilikleri/
- İşletme Fakültesi Bölüm/ABD ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu, her bir programın Bologna sayfasında yer lan ders izlencelerinde, ders/program temelli olarak belirtilmektedir.
Ekonomi Bölümü/ABD
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=tr&curSunit=401147
İşletme Bölümü/ABD
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=tr&curSunit=401148).
Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü/ABD
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=tr&curSunit=401149
Lojistik Yönetimi Bölümü/ABD
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=tr&curSunit=401150
- Öğrenci iş yüküne dayalı ders tasarımı
Tüm derslerin AKTS değeri web sayfası üzerinden paylaşılmaktadır. Öğrenci iş yükü takibi ile AKTS değerleri doğrulanmaktadır. Staj ve mesleğe ait uygulamalı öğrenme fırsatları mevcuttur ve yeterince öğrenci iş yükü ve kredi çerçevesinde değerlendirilmektedir. Gerçekleşen uygulamanın niteliği irdelenmektedir. Öğrenci iş yüküne dayalı tasarımda uzaktan eğitimle ortaya çıkan çeşitlilikler de göz önünde bulundurulmaktadır. İlaveten, Lojistik Yönetimi Bölümü gibi zorunu staj dersi bulunan bölümlerimizde öğrenciler staj dosyası hazırlamakta, habersiz işyeri ziyaretleri / aramaları yapılarak da öğrencilerimizin süreçleri gözlenmektedir.
- İşletme Fakültesi Bölümleri ve ilgili ABD Seçilmiş Lisans ve Lisansüstü derslerin AKTS değerleri Bologna sayfasında yer alan ders izlencelerinde ve/veya web sayfalarında ders temelli belirtilmektedir.
Ekonomi Bölümü/ABD
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=tr&curSunit=401147;
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=tr&curSunit=401183;
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=tr&curSunit=401185;
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=tr&curSunit=401268).
İşletme Bölümü/ABD
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=tr&curSunit=401148; https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401247; https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401245).
Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü/ABD
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401227
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401227
https://intfmawot.yasar.edu.tr/course-plan/
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=tr&curSunit=401228
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401196
Lojistik Yönetimi Bölümü/ABD
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=tr&curSunit=401150
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401223
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401222
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401203
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401202
- Programların izlenmesi ve güncellenmesi
İşletme Fakültemizde her bölüm/ program ve ders için program amaçlarının ve öğrenme çıktılarının izlenmesi planlandığı şekilde gerçekleşmektedir. Bu sürecin isleyişi ve sonuçları paydaşlarla birlikte değerlendirilmektedir. Eğitim ve öğretim ile ilgili istatistiki göstergeler (her yarıyıl açılan dersler, öğrenci sayıları, başarı durumları, geri besleme sonuçları, ders çeşitliliği, lab uygulama, lisans/lisansüstü dengeleri, ilişki kesme sayıları/nedenleri, vb.) düzenli olarak izlenmekte, tartışılmakta, değerlendirilmekte, karşılaştırılmakta ve kaliteli eğitim yönündeki gelişim sürdürülmektedir. Fakültemiz Bölümlerinde, Kalite süreçlerinin bir parçası olarak “paydaş modeli” benimsenmiş ve bu doğrultuda iç paydaş ve dış paydaşlar belirlenmiştir. Paydaş toplantıları yapılarak geri bildirimler alınmaktadır.
Fakültemizin, 2024 yılı STAR (Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler) akreditasyonuna Mart 2024 sonu itibariyle başvuru planlanmakta olup, ilgili görev dağılımı ve iş akış planı gerçekleştirilmiştir
- Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimi
Kurum, eğitim ve öğretim süreçlerini bütüncül olarak yönetmek üzere; organizasyonel yapılanma (üniversite eğitim ve öğretim komisyonu, öğrenme ve öğretme merkezi, vb.), bilgi yönetim sistemleri ve uzman insan kaynağına sahiptir. Eğitim ve öğretim süreçleri üst yönetimin koordinasyonunda yürütülmekte olup; bu süreçlere ilişkin görev ve sorumluluklar tanımlanmıştır. Eğitim ve öğretim programlarının tasarlanması, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve güncellenmesi faaliyetlerine ilişkin kurum genelinde ilke, esaslar ile takvim belirlidir. Programlarda öğrenme kazanımı, öğretim programı (müfredat), eğitim hizmetinin verilme biçimi (örgün, uzaktan, karma, açıktan), öğretim yöntemi ve ölçme-değerlendirme uyumu ve tüm bu süreçlerin koordinasyonu üst yönetim tarafından takip edilmektedir.
Eğitim ve öğretim programlarının tasarlanması, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve güncellenmesi faaliyetlerinin işleyişi ayrıca kanıt ve süreç akışlarıyla belirtilmiş bulunmaktadır. Bu doğrultuda, lisans ders/müfredat (kısıtlı/kapsamlı) müfredat değişiklik önerileri ilgili Bölüm Başkanlığı, İşletme Fakültesi Fakülte Kurulu akabinde Eğitim Komisyonu ve Senato olurlarıyla nihayetlenmektedir. Lisansüstü programlarda ise, ilgili değişiklik ile program açma önerileri ABD, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Enstitü Kurulu akabinde Eğitim Komisyonu ve Senato olurlarıyla nihayetlenmektedir.
- Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme)
- Öğretim yöntem ve teknikleri
Öğretim yöntemi, öğrenciyi aktif hale getiren ve etkileşimli öğrenme odaklıdır. Öğrenci merkezli, yetkinlik temelli, süreç ve performans odaklı disiplinlerarası, bütünleyici, vaka/uygulama temelinde öğrenmeye önem veren yaklaşımlara yer verilir. Bilgi aktarımından çok derin öğrenmeye ve öğrencinin ilgi ve motivasyon düzeyine odaklanılmıştır. Örgün eğitim süreçleri ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrencilerini kapsayan; teknolojinin sunduğu olanaklar ve proje temelli öğrenme gibi yaklaşımlarla zenginleştirilmektedir. Öğrencilerin araştırma süreçlerine katılımı müfredat, yöntem ve yaklaşımlarla desteklenmektedir. Öğretim yöntem ve tekniklerinde, öğrenci merkezli öğrenme ve öğretme ile değerlendirme esası benimsenmiş olup, bu kapsamda müfredat kapsamı ile ders içerikleri de periyodik olarak değerlendirilmekte, gerektiğinde güncellenmektedir. İlaveten ders değerlendirme anketleriyle, öğrencilerimizin ders ve öğrenme/öğretmeye ilişkin görüşleri raporlanmaktadır. Dersler çevrimiçi eğitim platformu ile desteklenmekte, dersle ilgili materyallerin paylaşımı platform üzerinden gerçekleştirilmektedir. (bkz. Yaşar Üniversitesi Uzaktan Öğrenme Sistemi: https://online.yasar.edu.tr/login/auth.php ).
- Ölçme ve değerlendirme
Öğrenci merkezli ölçme ve değerlendirme, yetkinlik ve performans temelinde yürütülmekte ve öğrencilerin kendini ifade etme olanakları mümkün olduğunca çeşitlendirilmektedir. Ölçme ve değerlendirmenin sürekliliği çoklu sınav olanakları ve bazıları süreç odaklı (formatif) ödev, proje, sunum gibi yöntemlerle sağlanmaktadır. Ders kazanımlarına ve eğitim türlerine (örgün, uzaktan, karma) uygun sınav yöntemleri planlamakta ve uygulanmaktadır. Sınav uygulama ve güvenliği (örgün/çevrimiçi sınavlar, dezavantajlı gruplara yönelik sınavlar) mekanizmaları bulunmaktadır. Ölçme ve değerlendirme kapsamında öğrencilerin de kendilerini farklı yöntemlerle değerlendirmesine olanak vermek üzere sınav/proje/kısa sınav/uygulamayı da kapsayan farklı değerlendirme yöntemlerinin kullanılması sağlanmaya çalışılmaktadır. Özel öğrencilerimize özgü ölçme ve değerlendirmeler yapılmaktadır.
Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden her ders için yaptıkları Ders Değerlendirmelerindeki geri bildirimleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin değerlendirilmesinde önemli bir araç olarak kullanılmaktadır Kurum, ölçme-değerlendirme yaklaşım ve olanaklarını öğrenci-öğretim elemanı geri bildirimine dayalı biçimde iyileştirmektedir. Öğrenci anket geribildirim sonuçları tüm Fakülte öğretim üyeleri için tek tek değerlendirilerek, Kuruluş Yıl Dönümü Başarı Ödülleri öncesinde raporlanarak rektörlük makamına da arz edilmektedir
- Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri
- Akademik destek hizmetleri
Üniversitemiz bölümlerinde, her öğrenci için bir Akademik Danışman atanmakta ve başta ders kayıtları olmak üzere öğrencilerin akademik destek talepleri karşılanmaktadır. Akademik Danışmanlar öğrencilerle yüz yüze görüşme için gün ve saatleri planlamakta, bunun haricinde de e-posta ve diğer iletişim araçlarıyla öğrenciler Akademik Danışmanlarına ulaşabilmektedir. Akademik Danışmanlık faaliyeti “Akademik Danışmanlık Yönergesi” (bkz. https://www.yasar.edu.tr/yu-files/yonetmelik-yonerge/tr/06163202967557631641.pdf kapsamında yerine getirilmektedir. Lisan ve Lisansüstü programlarına kayıtlı her öğrencinin Akademik Danışmanı, Öğrenci Bilgi Sisteminde gösterilmektedir. İlaveten, öğrencilerimizin akademik durumları periyodik olarak izlenmekte ve değerlendirilmekte ayrıca öğrencilere kayıt süreçlerinde geribildirim verilmektedir.
- Öğretim Kadrosu
- Öğretim yetkinlikleri ve gelişimi
Öğretim yetkinliği geliştirme süreçleri ihtiyaç analizleri temelinde planlanır, yaygın biçimde yürütülür ve etkililiği düzenli olarak izlenir. Tüm öğretim elemanlarının etkileşimli-aktif ders verme yöntemlerini ve uzaktan eğitim süreçlerini öğrenmeleri ve kullanmaları için sistematik eğiticilerin eğitimi etkinlikleri (kurs, çalıştay, ders, seminer vb.) ve bunu üstlenecek/ gerçekleştirecek öğretme-öğrenme merkezi yapılanması vardır. Bu doğrultuda öğretim yetkinlikleri ve gelişimini sağlamak üzere “Yenilikçi Öğretme ve Öğrenme Birimi” (bkz. https://yenilikciogretme.yasar.edu.tr/ ) tarafından sistematik bir şekilde seminer, söyleşi ve bilgilendirme toplantılar gerçekleştirilmektedir. Öğretim elemanlarımızın yenilikçi öğretme metotları ile ilgili Üniversite bünyesinde yer alan öğretme-öğrenme merkezi yapılanmasının koordinasyonunda yapılan eğitimlere katılmaları teşvik edilmektedir. Ayrıca uzaktan eğitim süreçlerini gereği gibi yürütmeleri için Uzaktan Eğitim Merkezinin verdiği eğitimcilerin eğitimi etkinliklerine katılımları sağlanmaktadır. Öğretim elemanlarının pedagojik ve teknolojik yeterlilikleri artırılmaktadır. Kurumun öğretim yetkinliği geliştirme performansı değerlendirilmektedir.